Amerikai választások - Hillary, Obama, McCain a neten, VIDEÓKKAL.

  • : Function ereg() is deprecated in /web/progan/progan.hu/www/includes/file.inc on line 647.
  • : Function ereg() is deprecated in /web/progan/progan.hu/www/includes/file.inc on line 647.
  • : Function ereg() is deprecated in /web/progan/progan.hu/www/includes/file.inc on line 647.
  • : Function ereg() is deprecated in /web/progan/progan.hu/www/includes/file.inc on line 647.
  • : Function ereg() is deprecated in /web/progan/progan.hu/www/includes/file.inc on line 647.
  • : Function ereg() is deprecated in /web/progan/progan.hu/www/includes/file.inc on line 647.
gandi - 2008 már 9 - 13:19

Éppen elgondolkodtam azon, hogy milyen volt a hazai 2006-os parlamenti választás, vagy a mostani népszavazási kampány a neten. Többnyire sok erős emléket nem hagyott bennem. Érdemes megnézni, milyen most az amerikai előválasztási kampány!

Nálunk a pártok egyszerűen bevásároltak a marketing mix-be netes felületeket is, néhány banner a nagyobb portálokon, jobb esetben a TV-re legyártott reklámok pontos vagy rövidített változata Flash videóként.

Egyszerűen, ahogy kellett felületet venni az újságokban, a plakátokon vagy a TV-ben, vettek azért néhányat a neten is. Pozitív példa hirtelen alig jut eszembe, talán akkor kaptam fel a fejem, amikor elindult a Gyurcsány blog, és eredetileg az Amöba webes kezdeményezése is mozgósítani akart. Nem sokkal később elindult az Orbán weblap a videókkal. Pontosan az a helyzet, mint mondjuk az USÁ-ban 6-7 évvel ezelőtt, ahogy ez már lenni szokott ;)

Most az amerikai előválasztási kampány jó példa arra az érdeklődőknek, mennyi mindent lehet még csinálni. Nem kell hozzá külön kutatás, kicsit utána kell keresni a versenyben lévő három jelöltnek. Ha utánanéz valaki, csak simán felhasználói szemmel is 10 perc alatt láthatja, hogy profi stábok dolgoznak külön a jelöltek netes "nyomulás"-án. Semmi nem maradhat ki, ott a YouTube, a MySpace, közösségi portálok, blog-ok, celebritások, szépen leválasztva választói csoportok szerint. Más és máshol a feketéknek Obamától, más tartalom másképpen tálalva a fiataloknak, de külön vannak megcélozva a nők, a tehetősebbek és a szegényebbek is.

Egy jó példa az Obama oldalról, a "csatorna" ez esetben Will.I.am, a Black Eyed Peas együttes frontembere által összefogott celeb csapat.


De nehogy elfogultak legyünk, álljon itt másik kedvencem, Jack Nicholson, aki egy-egy államot hozhatott Hillary-nek, mint ahogyan régebben Schwarzenegger tette rendre a korábbi republikánus jelöltekkel.


Nálunk persze nem annyira elfogadott a híres emberek politikai szerepvállalása, és nem is mondom, hogy ez jó lenne. Nem értek a politikához, és nem is foglalkozom vele. De a netet figyeljük, és lenne ötletünk itthonra is...

Úgy tűnik, Obama csapata veszi a legkomolyabban az internetet, érdemes megnézni a februári Google keresések számát az egyes jelöltek nevére.
Idemásolok csatoltan egy Google Trends-ből kifotózott képernyőt. Szétnyomja a design-t, de így hagyom, hogy egyben látható legyen itt.

Utolsó megjegyzésként annyit, hogy a két alsó vonal (Hillary és McCain) is nagyon sok keresést jelenthet, és őket tudja leduplázni-triplázni Obama. "Felkelteni az érdeklődést." Ebben senki nem jobb náluk.