Fél percem van, mi ez a Google AdWords?
Ha a Google keresőben rákeres egy szóra vagy kifejezésre, a találati oldalon a jobb szélen, néhány esetben pedig az oldal tetején, a találatok fölött is láthat fizetett hirdetéseket.
Ezekre ugyanúgy lehet kattintani, mint a többi találatra. Ezek minden alkalommal olyan hirdetések, amelyek kapcsolódnak ahhoz a szóhoz, amire éppen keresett. Így a hirdetők pontosan azokhoz az emberekhez juttatják el üzenetüket, akik éppen az ő termékeikkel kapcsolatos szavakra keresnek, vagy éppen ilyen témában próbálnak információt gyűjteni.
Ez egy nagyon erős célzás (targetálás), hiszen a hirdetés üzenete pont a megfelelő embereket találja meg, és a megfelelő időpillanatban, éppen mikor ezügyben kutatnak a neten! Ez a hirdetési módszer lényegesen hatékonyabb, mint bármilyen más reklámfelület elhelyezése weboldalakon, email-ekben.
Ha egy érdeklődő rákattint a hirdetésre, a hirdető megfelelő weboldalára jut el. A hirdető csak akkor fizet, ha valaki valóban rákattint a hirdetésre, azaz minden látogató után. Ha valaki a találati oldalon nem kattint rá a mi hirdetésünkre, akkor önmagában a hirdetés megjelenéséért nem kell fizetnünk.